Retailmasters

Retailmasters: hét inwerkprogramma
Meer betrokkenheid, meer kwaliteit

Het personeelsverloop verlagen en tegelijkertijd de kwaliteit verbeteren? Retailmasters pakt het bij de bron aan: de inwerkperiode van nieuwe medewerkers. Een compleet onboarding-programma voor retail, wetenschappelijk onderbouwd.

Retailmasters werkt aan een sterk hogere betrokkenheid van nieuwe medewerkers door een goed inwerkprogramma neer te zetten. Dat resulteert direct in een betere kwaliteit, hogere loyaliteit en lagere personeelskosten.

Op basis van wetenschappelijk onderzoek naar de effecten van ‘onboarding’ hebben we een compleet programma samengesteld voor het goed laten landen en motiveren van nieuwe medewerkers. 20% van het verloop is immers al binnen 45 dagen, en dat is natuurlijk zonde van de energie en moeite!

Het programma
Retailmasters stelt een traject samen, dat uitgaat van de 5 principes van onboarding:

  • Compliance: de basisregels leren kennen (omgang, veiligheid en reglement)
  • Clarification: jouw taak en rol uitgelegd (verwachtingen, doelen)
  • Culture: ondergedompeld in de bedrijfscultuur (missie, visie, waarden)
  • Connection: je weg vinden (netwerken, sociale structuur, groepen)
  • Check back: de nieuwe medewerker aan het woord (feedback, ervaring, gevoel)

De precieze invulling van dit organisatiebrede programma is uiteraard maatwerk en stellen we samen vast. Dankzij de ingebouwde feedback-stap (Check back), scherpen we het programma gaandeweg steeds verder aan.

Elementen van Retailmasters zijn onder meer:

  • Kennismaken op het hoofdkantoor
  • Taken en basisregels overdragen op de winkelvloer
  • Verdere training en coaching voor wie de proeftijd doorkomt
  • Verdieping en coaching on-the-job voor gevorderde medewerkers
Neem contact op