Retailtraining introduceert praktische verkooptraining op basis van open inschrijving

Aan de offerte zal het niet liggen; zorgvuldig uitgewerkt en conform de wensen van de klant samengesteld. Maar dan…. wacht je af tot de klant uit zichzelf contact opneemt of trek je zelf aan de bel? Eigen initiatief en een goed opvolggesprek kunnen net dat laatste zetje betekenen en de klant doen besluiten om met jouw organisatie in zee te gaan. Maar wat is het lastig, dat nabellen!

Door Cick Geers

training nabellen offertesHet telefonisch opvolgen van een prijsopgave of aanbieding is een vast onderdeel van een verkoopproces. Althans, dat zou het moeten zijn. Ware het niet dat het nabellen van offertes vaak het meest uitgestelde klusje van de verkoop (binnendienst) is. Een klein rondje langs iedereen die zich hiermee weleens bezig gehouden heeft, levert herkenbare reacties op. ‘Wat moet ik zeggen’, ‘ik kan toch niet gewoon vragen om de opdracht?, ‘als ze interesse hebben, bellen ze zelf wel’ en ‘ik wil me niet opdringen’ zijn veelgehoorde uitspraken. We bellen offertes daarom vaker liever niet na dan wel. De aanbiedingstermijn verstrijkt en een mooie bijna-order verdwijnt in de archieven.

 

HOGERE WISKUNDE
Toch kan een goed voorbereid opvolggesprek het verschil betekenen tussen een vrijblijvende offerte en het sluiten van de deal. Maar wat moet je nu doen tijdens zo’n gesprek (en wat vooral niet)? Hoe bereid je je voor, waar moet je op focussen en wat zijn de valkuilen? Hogere wiskunde? Welnee, al deze zaken zijn gewoon te trainen en aan te leren!

KNEEPJES VAN HET VAK
Retailtraining organiseert op  Beeckestijn Business School in Leusden op 27 september en 1 november a.s.  de training ‘nabellen van offertes’. Een korte, praktische training waarin je in één ochtend de fijne kneepjes van het vak leert. Samen met een kleine groep gelijkgestemden krijg je, in een workshopachtige setting, handvatten aangereikt om jouw telefoongesprekken succesvoller te maken. We kijken naar belscripts, het ombuigen van weerstand en maken een persoonlijk plan van aanpak. De ochtend wordt afgesloten met een gezamenlijke lunch. De investering voor de training bedraagt € 195,= (excl. BTW) per deelnemer. Uiterste inschrijfdatum: 19 september (voor de training van 27 september) en 24 oktober (voor de training van 1 november). Vol is vol, dus meld je snel aan!

IN HET KORT
Training              : Nabellen van offertes
Trainingsdata    : dinsdag 27 september 2016 | dinsdag 1 november 2016
Locatie                : Beeckestijn Business School, Leusderend 30, 3832 RC Leusden
Aanvang             : 09:00 uur
Einde                   : 13:00 uur, aansluitend gezamenlijke lunch
Investering         : € 195,= (excl. BTW) per persoon (inclusief koffie/thee/water en lunch)
Sluitingsdatum : 19 september 2016 | 24 oktober 2016

 

NIEUW!  Ook in 2017 is het mogelijk om deze training te volgen. Geïnteresseerd? Mail naar info@retailtraining.nl en meld je geheel vrijblijvend aan. Bij voldoende geïnteresseerden plannen we in overleg een nieuwe datum. Met meerdere collega’s deelnemen? We verzorgen deze training ook in company, bij jou op locatie! Neem voor meer informatie contact met ons op via info@retailtraining.nl of bel met Maria Boelens: 06 53 813 406.